2012. december 10.

Fodros-bodros sálak

A tavalyi tél nagy felfedezése volt számomra a Katia márkájú "hálófonal" - fogalmam sincs, mi a rendes neve -, amiből nagyon gyorsan és egyszerűen igen mutatós, fodros-bodros sálakat lehet kötni.

Egy kreatív hobbi vásáron ismerkedtem meg vele, ahová nagylányommal látogattam el. Amolyan ajándék nap volt ez kettőnknek, együtt nézelődtünk, keresgéltünk, workshopoztunk egész nap. Az egyik fonalas standnál két kedves hölgy megmutatta, hogyan kell a hosszú, fura hálóból sálat kötni. Kiderült, hogy bár az eredmény úgy néz ki, mintha hetekig túlórázott volna vele az ember, a valóságban roppant egyszerű dolgozni ezzel a fonallal. Úgy fellelkesültünk, hogy azonnal haza is vittünk néhány gombolyagot, és hamarosan a család minden nőtagja ilyen fodros-vidám sállal a nyakában állta a zimankót.



Azóta ennek a fonalnak sok új változata is piacon van már, a viszonylag egyszerűtől a nagyon csipkésig, és nem csak sálat lehet belőle kötni, hanem kitűnően alkalmas ruhadarabok díszítésére is (bár ennek a módját még nem tanultam ki).
Karácsonyi ajándéknak is kitűnő egy ilyen sál, egyetlen gombolyag elég hozzá, és a siker garantált!

Az interneten több videó is fellelhető, amiből meg lehet tanulni a hálófonal kötését, szerintem ez egy nagyon jó:

2 megjegyzés:

  1. Magam is most ismerkedem a fodros sál horgolásával (én horgolótűvel csinálom), és csak egyetlen kérdésem van: egy gombolyag = egy sál? Ez nekem nagyon hosszúnak tűnik...

    Üdv: Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Horgolva még nem dolgoztam vele, de kötve általában egy gombolyag pont egy sálra elég.

      Törlés