2013. március 26.

Tavaszhívogató virágok

Néhány nap múlva húsvét, és nekem mégis nagyon nehezemre esik hozzálátni az ünnepi készülődéshez. Egészen biztos, hogy nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel: Európa jó része küszködve próbál megszabadulni a téltől már hetek óta, de egyelőre tartja magát a hideg. Nálunk is hó esett még a múlt héten is, most meg már napok óta viharos szél dúl, amely a fagypont körüli hőmérséklettel kombinálva bizony nagyon kellemetlen időjárást eredményez. A tévé, rádió és a különböző internetes időjárásfigyelő lapok minden nap elemzik, hogy hány évtized óta nem volt ilyen hideg márciusnak ugyanezen a napján. És persze az emberek másról sem beszélnek, mindenki nagyon várja már, hogy enyhüljön az idő. Csakhogy az időjárást nem tudjuk befolyásolni.... Vagy mégis?

Nos, a hétvégén úgy döntöttem, hogy valamit tenni kell ezen tarthatatlan állapot ellen. Mert ugyebár hogyan legyen tavasz, amikor nálunk az állandóan gyerekrajzokkal borított két ajtó még mindig hóemberekkel van tele, az ablak előtt pedig még mindig a decemberben felaggatott papírhópihék táncolnak?

Muszáj volt radikális eszközökhöz folyamodnom: azonnali hatállyal papírkosárba került minden hóember és hópihe. És hogy egyértelműen a természet tudomására hozzuk, hogy a jégvirágok ideje lejárt, és egészen másféle virágokban kell már gondolkodni, kisebbik lányommal gyorsan munkához láttunk. Ügyes kis keze nyomán hamarosan ilyenekkel lettek tele az ablakaink:





Amíg a virág- és húsvéti tojás-matricák száradtak, addig én is munkához láttam. Horgoltam egy halom színes virágot, és "felfűztem" őket:



 
A virágokat nagyon egyszerű elkészíteni, íme a minta, ha valaki kedvet kap hozzá. A szokásos jelöléseket használtam: 0 = láncszem, + = rövidpálca, f = erp,  = krp. Az utolsó rövidpálcát úgy fejezzük be, hogy a tűt beleakasztjuk a zöld láncszemsor egyik szemébe is, és mindkét hurkon együtt húzzuk át a fonalat.
 

Egyszerű horgolt virág

Szóval most ezek is az ablakunkat ékesítik. Megpróbáltam lefényképezni a virágfüzért az ablakon. Sajnos belülről nem látszanak a színek a fotón, kívülről meg az egész alig-alig, de azért elhihetitek, hogy nagyon vidám látvány. Annyira, hogy ma már a nap is kisütött tőle, a szél pedig elfújta az összes hófelhőt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése