2013. szeptember 20.

Teamánia

Sok-sok évvel ezelőtt kaptam egy teásdobozt a születésnapomra. Egyszerű, lakkozatlan fadoboz volt, pont amilyenre vágytam akkor. Központi helyet kapott a konyhában a pulton, hogy a nap bármelyik pillanatában felnyithassam, ha egy csésze illatos teára támad kedvem. Vannak állandó kedvenceim, mint az esti mézes hársfatea, a jázminos fehér tea és az áfonyadarabkákkal dúsított zöld tea, de szeretek új ízeket is kipróbálni, már amennyiben valódi gyógy- és fűszernövények valódi ízeiről, nem pedig szintetikusan ízesített teákról van szó.
Sokáig csak én használtam a dobozt, a párom ugyanis nagyon pragmatikusan közelít a teaivás kérdéséhez: 1 liter víz a termoszkannába, 1 dagi filtert belelógat (itt lehet direkt kannához méretezett filteres teát is kapni), és kész. Ihatjuk, amíg el nem fogy. Napközben sokszor én is megelégszem ezzel, de vannak pillanatok, amikor egyszerűen jól esik időt szánni egy különleges tea kiválasztására, beszippantani az illatát, megvárni, amíg tökéletes hőmérsékletűre hűl, és élvezni minden kortyot.
Ilyenkor veszem elő a Dobozt. Csakhogy az évek során szegény kincses dobozom eléggé megsínylette, hogy a konyhapult legviharosabb részén lakik, közel a vágódeszkához, a fűszertartóhoz, sőt a mosogatóhoz is. Egy idő után a fa felületén mindenféle foltok jelentek meg:
Egy napon nem bírtam tovább nézni a foltokat. Miután megtaláltam a megfelelő hangulatú papírt, nekiláttam a doboz beburkolásának. Az eredmény teljes metamorfózis volt:



Időközben a gyerekek is kezdtek rászokni a "lassított" teázásra, így már nem csak én használom a teásdobozt. Legutóbb a szülinapomra kaptam tőlük egy csomó különleges teát, így annyiféle van már, hogy a fele sem fér el a hat kis rekeszben. Lehet, jövőre egy újabb dobozt kérek a szülinapomra.

2 megjegyzés:

  1. Nekem 12 rekeszes van, és az sem elég :))

    Nagyon jó ötlet volt a csomagolás, nagyon szép lett. Enyémnek csak a tetejét díszítettem szalvétával, igaz ennek is voltak nem csak szépítő jellegű, de praktikus okai is :))

    VálaszTörlés