2018. január 14.

A Csak Kötök és Mesélek blogjáték eredményhirdetése #CsKM

Amint tudjátok, az elmúlt év a #CsKM blogjáték jegyében telt. Minden hónapban kitűztem egy témát, amiről a résztvevők írtak egy blogbejegyzést. Ezeket aztán a Facebook-oldalamon összegyűjtöttük.
Nagyon izgalmas vállalkozás volt ez a számomra, de örülök, hogy belevágtam. Fogalmam sem volt, lesz-e aki jászik velem, és tudom-e majd tartani, amit megígértem, de abban bíztam, hogy így legalább biztosan életben marad a blog. Erre az ösztönzésre szükségem is volt, mivel annyi minden történt az elmúlt egy évben velem és körülöttem, hogy mindig lett volna kifogás, hogy miért nem írok ide. Így viszont muszáj volt, hiszen a többieket igazán nem hagyhattam cserben!

Rögtön az év elején összejött egy kicsi, de lelkes csapat, ami megerősített abban, hogy nem én vagyok az egyetlen blogszerző, akit időnként cserben hagy a múzsa. Jó volt játszani veletek, jó volt írni és olvasni a bejegyzéseket, és ahogyan terveztem, a játék csakugyan gondoskodott róla, hogy minden hónapban írjak legalább egyszer.

Most, hogy véget ért a játék, készítettem egy kis áttekintést.
Nyolc résztvevő írt legalább egy blogbejegyzést a  #CsKM témáiról. Összesen 56 bejegyzés született az év során. A legtöbb bejegyzés az első hónapokban született, a nyári szünet után kissé megcsappant a lelkesedés. Azt nem tudom, hogy ez a dolgos őszi hónapoknak volt köszönhető, vagy a témák voltak kevésbé inspirálóak, de néhányan így is rendületlenül kitartottak az év végéig.

S ha már áttekintés, a teljesség igénye nélkül összegyűjtöttem néhányat az általatok posztolt bejegyzések közül:

Január - Legújabb tudományom
Orsi az év elején megtanult két különböző színű fonalat egyszerre vezetni az ujján:
http://kavicscukor.blogspot.nl/2017/01/legfrissebb-tudomanyom-cskm.html

Február - Ha csupán 5 kézimunkakelléket vihetnék magammal egy lakatlan szigetre
Vicces volt olvasni, hogy mindenki milyen praktikusan állt neki csomagolni, de az is kiderült, hogy Viki bizony el sem indulna ilyen feltételek mellett:
http://denesviktoria.blogspot.nl/search/label/%23Cskm

Március - Otthonszépítés saját kezűleg
Enikő az ablakmatricázásról írt, ami nálunk is sokáig nagy kedvenc volt a gyerekekkel:
https://momscreativehandicraft.wordpress.com/2017/04/02/otthonszepites-sajat-kezuleg-cskm/

Április - Kedvenc kézimunkaközösségem
Eni Anyu Kuckójában egy korip-horgolós csoport létrejöttéről olvashattunk:
https://momscreativehandicraft.wordpress.com/2017/04/27/kedvenc-kezimunka-kozossegem-cskm/

Május - A hibajavításról
Kiderült, hogy mindannyian örülnénk egy varázsceruzának, amivel az elrontott részt egyszerűen újra lehet rajzolni. Gabriella részletesen beszámolt a hibajavítással kapcsolatos tapasztalatairól:
https://molyolgatok.blogspot.nl/2017/06/hibajavitas-kezmivesen-avagy-cskm-majus.html 

Június - Legrégebbi kézimunka-élményem
Generációs emlékek kerültek felszínre, mint például Alexandra bejegyzésében, aki sokunkhoz hasonlóan csikorgós akril fonalakon tanult kötni:
http://mamuszandra.blogspot.nl/2017/06/a-legregebbi-kezimunka-elmenyem-cskm.html

Július - Ha egy híres embernek készítenék valamit ajándékba
Kemény diónak bizonyult ez a téma, de kiderült, hogy Ági a tettek embere, és már többször is készített ajándékot a kedvenc íróinak:
https://www.facebook.com/hallasserultlanyblogja/posts/424876857906019?hc_location=ufi

Augusztus - Amit egy laikus sohasem fog megérteni
Krisztina listája sokunk számára ismerősen csengett:
http://francostuk.blog.hu/2017/08/27/amit_egy_laikus_sohasem_fog_megerteni 

Szeptember - Többször elkészített projektek
Nem volt nagy meglepetés, hogy leginkább a gyerekek kívánságára készül több példány egy mintából, mint pl. Orsi műhelyében:
http://kavicscukor.blogspot.nl/2017/09/tobbszor-elkeszitett-dolgok-cskm.html

Október - Gomb, gomblyuk, gombolyag
Ez a téma senkit sem inspirált különösebben, amiből arra következtetek, hogy nincsenek köztünk szenvedélyes gombgyűjtők, és kézimunkázás közben vagy nem okoz gondot gombokkal és gomblyukakkal dolgoznotok, vagy inkább elkerülitek még a gondolatát is a dolognak.

November - Amit internet nélkül sohasem készítettem volna el
Bebizonyosodott, amit egyébként is sejtettem, hogy az internet hatalmas szerepet játszik a hobbink gyakorlásában. Ági például innen tanult meg kötni is, horgolni is:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=471261303267574&id=238142843246089&hc_location=ufi 

December - Valaki azok közül, akik inspirálnak
Nagyon kíváncsian vártam a történeteket, de kiderült, hogy nem is olyan könnyű egy személyt kiválasztani, ahogyan Kriszti is megfogalmazta:
http://francostuk.blog.hu/2018/01/03/az_utolso_cskm
Engem mindenesetre elgondolkodtatott a téma, és arra jöttem rá, hogy rengeteg olyan ember van, aki valami módon inspirál a személyiségével, a tetteivel, a hozzáállásával vagy az élettörténetével. Úgy gondolom, jó megállni néha egy pillanatra és megfogalmazni ezt a magunk számára, vagy akár megajándékozni az illető személyt azzal, hogy elmondjuk neki is.

Az én bejegyzéseimet természetesen megtaláljátok itt a blogon. Rákeresve a Csak Kötök és Mesélek vagy a #CsKM cédula alatt összegyűjtve olvashatjátok őket az év elejétől a végéig.

És most jöjjön a számvetés legizgalmasabb része. Az induláskor megígértem, hogy év végén kisorsolok egy kis meglepetést azok között, akik minden hónapban részt vesznek a játékban. Mivel ez mindössze két résztvevőnek sikerült, azt gondolom, mindketten megérdemlik a jutalmat.
A 2017-es #CsKM játék győztesei: Gál Krisztina és Kovács Ági. Szívből gratulálok mindkettőtöknek, és mindenekelőtt nagyon köszönöm a részvételt! Arra kérlek benneteket, hogy emailben vagy a Facebookon privát üzenetben írjátok meg nekem a pontos címeteket, hogy postázhassam a meglepit.

Természetesen a többiek részvételének is nagyon örültem, és remélem, az idén is látogatjátok majd az Egészen Pankát itt a blogon és a Facebookon.
Aktív és kreatív esztendőt kívánok mindannyiunknak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése