2013. augusztus 20.

Csokis-rumos fordított körtetorta




Az egész így kezdődött. Két hatalmas tál, mézédesen illatozó körtével. Madárlátta körtéről van szó, kérem szépen, Magyarországon szedtük, zölden, keményen jött velünk Európa másik végébe, hogy konzerválja nekünk a magyar napsütést, legalább néhány hétre még. Meg is tette, amit vártunk tőle, beérett szép aranysárgára, egyik-másik még el is pirult egy kicsit, hogy ilyen fontos vendég lett belőle, a magyar napsütés hollandiai követe.
Én meg biztattam a gyerekeket, egyétek a körtét, most a legfinomabb! Ették is, szépen felszeletelve kisvillával, meg csak úgy kézből, hogy könyékig csurgott a leve, magában meg joghurtos müzlivel, reggelire, uzsonnára meg vacsora utáni deszertnek, de a körte csak nem fogyott.
 
Ekkor léptem akcióba, nehogy kárba vesszen ez a rengeteg íz és zamat. Először végigböngésztem a kedvenc főzős oldalaimat a neten, de nem találtam kedvemre való körtés receptet. A szakácskönyveim sem segítettek. Nem maradt más hátra, mint saját kútfőből megalkotni a világ legtutibb körtetortáját. Hát ez így roppant nagyképűen hangzik, tudom, de higgyétek el, tényleg nagyon büszke vagyok rá. Előszőr is, ez az első saját tortareceptem, másodszor pedig tényleg annyira jól sikerült az ízkombináció, hogy tiszta extázis volt minden falat.
No, ilyen remekművet persze nem alkot csak úgy csuklóból az ember, az ötletet egy almás süti receptje adta, amit nagyon szeret a család. Változtattam a hozzávalókon, arányokon és ízeken, de a körtés változat első nekifutásra még távolról sem volt tökéletes. Ám lelki szemeim előtt pontosan láttam, hogy milyen körtecsodát akarok sütni, lelki ízlelőbimbóimmal pedig már az ízét is éreztem, így aztán nekiláttam újra, és másodszorra az eredmény minden várakozásomat felülmúlta.

Íme a recept, de vigyázat, a torta függőséget okoz!

CSOKIS-RUMOS FORDÍTOTT KÖRTETORTA



Hozzávalók:
kb. 5 db nagy vagy 7-8 kisebb körte
15+5 dkg kristálycukor
1 kávéskanál őrölt fahéj
22 dkg liszt
1 csomag sütőpor
15 dkg margarin
3 db tojás
1,5 dl tej
2 evőkanál cukrozatlan kakópor
1 csomag vaníliás cukor
1 teáskanál rumaroma

A körte akkor a legjobb, ha már érett, de még nem túl puha. Meghámozzuk és darabokra vágjuk.
A fahéjat összekeverjük 5 dkg cukorral, és beleforgatjuk a körtét.

Egy  24cm-es tortaformát vagy hasonló méretű négyszögletes tepsit kibélelünk sütőpapírral. Tegyünk az aljába összehajtva 2-3 réteget, majd arra egy akkora lapot, amivel a tepsi oldalát is be tudjuk fedni (lásd a képeket lentebb). Fontos, hogy a tészta mindenhol papírral érintkezzen majd, mert így lehet szépen kivenni a tortát a formából. Az aljába azért teszek több réteget, hogy felszívja a körte levét.

A tésztához a margarint felolvasztom (ne legyen forró!), a lisztbe belekeverem a sütőport és a kakaót. Hozzáadom a cukrot, vaníliás cukrot, a tojást, a felolvasztott margarint, a tejet és a rumaromát. Jó alaposan kikeverem a tésztát.
A cukros körtét egyenletesen szétterítem a tepsiben, ha levet eresztett, akkor az ne kerüljön bele (az édes-fahéjas körteléből egy kis citromlével és vízzel remek frisstő ital készülhet!).
 
A tésztát a körtére öntöm úgy, hogy mindenütt befedje. Kicsit megrázogatom a tepsit, hogy jól kitöltse a hézagokat a körtedarabkák között.
Közepesen meleg sütőben kb. 40-45 perc alatt készre sütöm. Fogpiszkálóval ellenőrzöm, hogy megsült-e a tészta.
Ha kész, kicsit hagyom a hűlni a formában, majd ügyesen tálcára borítom (ráteszem a tálcát a tepsire, hozzáfogom és hirtelen mozdulattal együtt a kettőt megfordítom). A papírt óvatosan lehúzom a tortáról.
Tálaláskor egy kis étcsokiöntettel díszítem.

Jó étvágyat!

Kiegészítés: a recept diabetikus változatát ITT találjátok.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése